przejdź do zawartości
 
 
Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny
 
Tytuł projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”
 
Wartość całkowita: 226 076 113,74 zł, w tym:
⦁ Wydatki kwalifikowane: 193 382 249,83 zł
⦁ dofinansowanie (FST) 70% - 135 367 574,87 zł 
⦁ budżet państwa 15% - 29 007 337,47 zł
⦁ wkład własny 15% - 29 007 337,49 zł
⦁ Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 zł
 
Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027
 
Grupa docelowa: mieszkańcy Wielkopolski Wschodniej 
 
Podmioty zaangażowane w realizację projekt:
⦁ Miasto Konin (lider projektu)
⦁ Gmina Miejska Koło (partner projektu)
⦁ Miejski Zakład Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
⦁ Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
⦁ Zarząd Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)
 
Cel główny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie konińskim.
 
Realizowane działania:
⦁ Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
⦁ Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej oraz wdrożenie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
⦁ Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
⦁ Inteligentny System Transportowy w Koninie,
⦁ Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. Popiełuszki) 
⦁ Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
⦁ Działania edukacyjno-promocyjne.
 
Efekty projektu:
⦁ zwiększenie atrakcyjności publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym środkom poprzez skrócenie czasu przejazdu 
i podwyższenie punktualności odjazdów,
⦁ zwiększenie przepustowości kluczowych odcinków dróg miejskich,
⦁ poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
⦁ obniżenie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przejeździe przez skrzyżowania i węzły sieci drogowej,
⦁ ochrona środowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie hałasu,
⦁ zmniejszenie natężenia ruchu w obrębie Strefy Płatnego Parkowania i Miejskich Płatnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
⦁ zastąpienie przestarzałego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
⦁ poprawa dostępności transportu publicznego,
⦁ poprawa komfortu osób podróżujących,
⦁ zwiększenie niezawodności infrastruktury transportowej,
⦁ poprawa estetyki przestrzeni publicznej.
 
Rezultatem inwestycji będzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jedź”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby użytkowników infrastruktury rowerowej 
i transportu publicznego.
 
Kontakt:                                        
Radosław Szkudlarek
Specjalista ds. projektu unijnego
Miejski Zakład Komunikacji w Koninie  Sp. z o.o.
62-500 Konin, ul. M. Dąbrowskiej 8
+48 63 240 93 39
r.szkudlarek@mzk.konin.pl
 
#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie 
BIP MZKMiasto KoninFundusze EuropejskieSamorząd Województwa WielkopolskiegoUnia Europejska
© 2020 MZK w Koninie Spółka z o.o.
created by PERSABIO
facebook MZKtwitter MZKNapisz do nas